Kundservice

Frågor och svar

Energieffektivisering

Hur får jag hjälp med energieffektivisering?
I varje kommun finns det en energi- och klimatrådgivare. Du kan ringa eller skicka e-post till din kommun för att få kontakt med rådgivaren. Inriktningen på rådgivningen är opartisk, kostnadsfri samt teknikneutral. Du kan även en hitta en lista över kommunala energirådgivare hos Energimyndigheten.

Flytt

  • Hur kan jag anmäla min flytt?
  • Du gör det enklast här på vår hemsida eller ringer kundservice på 0270-766 10.

  • Kan jag göra en flyttanmälan bakåt i tiden?
  • Nej, det kan du inte. Om du glömt att anmäla flytten till oss behöver du göra det så fort som möjligt, för så länge vi inte fått någon anmälan om flytt är det personen som bor där som är betalningsansvarig.

  • Kostar det något att göra en flyttanmälan?
  • Hos oss på Söderhamn Nära kostar det inget att göra en flyttanmälan.

Övrigt

  • Jag är missnöjd, vart kan jag vända mig?
  • Om du inte är nöjd vill vi naturligtvis försöka lösa ärendet direkt med dig.
    Läs mer om hur du ska gå tillväga om du är missnöjd.

  • Hur kommer jag i kontakt med er?
  • Du kan nå vår kundservice på flera olika sätt. Antingen genom att ringa 0270-766 10, skicka ett mejl till info@soderhamnnara.se eller gå in på vår Facebooksida och ställa din fråga där.
    Vi har öppet mellan 07.30-16.30 måndag till torsdag och mellan 07.30-16.00 på fredagar.
    Om du vill besöka oss här i Söderhamn gör du det på Stabbläggaregatan 11.  
Till toppen